marți, februarie 27, 2007

Postul -


Postul este o perioada in care ne simtim mai aproape de Dumnezeu pentru ca ascultam de porunca Sa "să nu mâncaţi din el, nici să vă atingeţi de el, ca să nu muriţi!" . Odata cu postul a venit si ispita: "mancati si veti sti binele si raul" (Facere, cap III). Deci, inca de la inceput postul a fost urmat de ispita. Insusi Iisus Hristos a fost ispitit in pustie dupa cele 40 zile de post.
Ca oamenii suntem extrem de contextuali si tinem sau nu postul tot in functie de context. O sa-mi amintesc cu nostalgie faptul ca bunicii nostri tineau post ca sa afle cine le-a luat brazda din ogor sau gaina din batatura - un post contextual dar plin de credinta si din inima, lucru bine-placut lui Dumnezeu si pentru care primeau indurare.
Postul este impreuna lucrator si cu credinta, cu rugaciunea, cu milostenia, cu rabdarea... toate acestea constituind aripi ce ne vor purta la Rai.
De aceea cand postim avem si o altfel de stare ca cea din zilele cand nu postim. Postul ne da acea cumintenie si curatie a mintii si a trupului, ne imprumuta din bunul simt al smereniei si al rabdarii... Adanc pe adanc cheama si virtutea pe virtute. Postind pentru Dumnezeu ni se vor adauga si celelalte virtuti. Postul ne ofera o alta perspectiva a vietii.
Recomandari la cum se tine postul si la atitudinea noastra se regaseste minunat in Epistola catre Romani a Sf Ap Pavel, cap XIV.
Sa ne indragostim de post pentru inca 6 saptamani ;)
Ecaterina

Un comentariu:

Oana spunea...

asa cum ti-am mai zis imi place foarte mult ultima propozitie...[si las comment prima ca sa nu-mi fure altii ideea:)]....si ce mai imi place foarte mult este k ti-ai amintit de oamenii,astazi batrani,care tineau un post mult mai drept fata de noi ce de acum...aveau o credinta mult mai mare si mult mai sincera.....in rest nu am nimik de criticat.....postul e un subiect despre care putem vorbi la infinit si tot ar mai ramane ceva de zis....:)