vineri, februarie 09, 2007

Muzica,nu zgomot!


Addolescentul, in drumul spre regasirea propriei identitati tanjeste dupa un model,ceea ce este un fapt bine cunoscut,ca si nevoia de izolare corelata cu negarea valorilor adultilor…Ne cautam identitatea!
Oare ce facem in momentele dure ale vietii?Ce facem cand ne simtim singuri desi inconjurati de “prieteni”?Ce facem atunci cand suntem coplesiti de fericire si extaz?....ascultam muzica…
Sunt de parere ca muzica este unul din putinele lucruri benefice create de om.
Poate fi usor sa alegi un ritm care iti place din gramada de ritmuri pe care o gasesti intr-o orga respectabila…faci o armonie simpla,4-5 acorduri…melodie in aceeasi tonalitate si torni niste versuri; si gata piesa! Poate fi un mare success acum, dar peste un an nu-si mai aduce nimeni aminte de tine...dar daca exista un singur om care v-a asculta piesa asta peste 30 de ani iar copilul lui va spune :”Ce este asta?Imi place.Asta ascultai tu?”atunci ai facut muzica buna…
Muzica este asemeni unei viori….rezista timpului e buna….cu cat rezista mai mult cu atat e mai buna.
Noi,adolescentii ne “indragostim” foarte repede de miile de piese comenrciale actuale.Fiecare dintre noi se regaseste in ritmul melodiilor si interpretam totul punandu-ne propria viata, propriile trairi, pe noi insine in simpla poveste a cantecului….
Probabil ca fiecare are muzica lui buna.Asculti ceea ce poti auzi.Depinde de gradul de cultura, de educatie,de rafinament, de varsta fiecaruia ce gen de muzica asculta.
“Daca nu merge muntele la Mahomed,vine Mahomed la munte”.Asa este si cu muzica pe care intr-adevar o pot numi de calitate.Muzica buna nu vine ea catre tine,ci trebuie sa mergi tu spre ea,sa o descoperi si sa o intelegi.
Sunt momente ale existentei noastre cand avem o nevoie profunda da muzica.Poate fi rock atunci cand suntem binedispusi,clasica atunci cand suntem sentimentali sau poate fi hause la o petrecere…
Pe scurt muzica buna este muzica potrivita momentului…..
“ nu e frumos ce e frumos,e frumos ce-mi place mie ” (Lucian Balaga)

4 comentarii:

Ecaterina spunea...

Muzica potrivita la timpul potrivit si la starea sufleteasca potrivita.

Nu neaparat ascultam muzica numai atunci cand suntem fericiti sau in extaz... Eu mai ascult si cand sunt necajita, niste doine - foarte frumoase; la nervi ceva rock, punk...

Foarte bine spus si despre muzica comerciala si despre mediul cultural... frumos, imi place! pe ici pe colo m-am regasit in ceea ce ai scris.
Ecaterina

Mariana spunea...

Imi place f mult compunerea ta.Si cum spunea si Ecaterina... m-am regasit si eu in ceea ce ai scris.
De asemenea imi place precizarea ta de la sfarsit...muzica buna este aceea ..potrivita momentului... :) Chiar dak ne place ...dau un exemplu..rock-ul foarte mult uneori avem nevoie de o muzica mai lenta...chiar o balada... depinde de starea de spirit :).Bv!

Oana spunea...

exact mariana...nu poti asculta numai un gen de muzica....acelasi ritm la infinit....in unele momente simti imperioasa nevoie de a aduce sufletului putina liniste si armonie ceea ce nu poti realiza cu un ritm rock sau punk dar e f usor obtinut cu o balada sau o mel instrumentala potrivita...u right:D...

Iasmina spunea...

Foarte frumos...chiar mi-a placut...mai ales citatul de la sfarsit mi se pare foarte potrivit cu ceea ce ai scris tu :)