duminică, februarie 18, 2007

Dreptul de a fi Deprimat

Nu se poate vorbi de deprimare fara sa luam in considerare faptul ca granita dintre deprimare si nebunie nu este asa de greu de atraversat. Un exemplu clar este faptul ca foarte multe persoane ce gasindu-se intr-o perioada grea a vieti nu reusesc sa zambeasca, sa-i vada frumusetea si sa lupte pentru visele lor ajungand la gesturi de nebunie.
Nu exista persoana care sa nu fi trecut cel putin o data prin momente grele ale vieti si sa nu se fi simtit macar o data deprimat. Neimplinirea unor vise poate fi una dintre cauzele cele mai frecvente ce duc la deprimare. Pierderea unei persoane dragi duce la probleme foarte grave deoarece persoana in cauza daca nu este sprijinita de cei din jur de foarte multe ori ajunge la sinucidere sau, mai grav, se razbuna pe cei din jur vazandu-i intr-o oarecare masura responsabili de problemele sale personale.(ceea ce este mai grav este ca de obicei multi copii in ziua de azi sunt victime nevinovate pentru greselile celor adulti).
Noi toti avem obligatia ca de ori-de-cate-ori vedem pe cineva gasindu-se in aceasta stare sa-l ajutam caci daca privim persoana respectiva cu mila e ca si cum l-am condamna la izolare. Zic ca avem obligatia deoareceunicul „medicament” impotriva deprimari nu-l gasim in medicamentele „fizice” prescrise da un psiholog ci doar in sprijinu „sufletesc” din partea celor ce ne stau aproape in momentele dificile ale vieti.
Dar acum ma intreb eu: avem noi oare dreptul de a fi deprimati noi cei care de bine de rau suntem sanatosi si in forta nu ca alti copii mici bolnavi, fara parinti sau cu parinti care ii maltrateaza (ii trimit la cersit) care inca n-au gustat nici macar o firmitura din ceea ce au auzit ca se chiama viata?
Raspunsul este nu, caci noi am fost la bine si i-am simtit gustul si de aceea cu siguranta nu avem dreptul sa fim deprimati atata timp cat stim ca multi alti sunt intr-o situatie mult mai precara decat a noastra si poate ar da orice sa simta si ei macar o data viata asa cum am facut-o si noi cei mai mari decat ei.
In concluzie cred ca daca nu vrem sa fim deprimati ar trebui sa prevenim problemele care ar putea aparea in viitor atunci cand suntem la bine si de aceea nu ar strica un pic de pesimism si atunci cand suntem la rau ar trebui sa fim optimisti caci doar gandind pozitiv putem imbunatati situatia noastra.
PUNCT(afovidiu)PS: sper sa nu fi facut multe greseli gramaticale

10 comentarii:

Oana spunea...

da....ai f mare dreptate...dar vreau sa te intreb ceva.Ai spus k noi nu avem dreptul sa fim deprimati ptr k am simtit "gustul" binelui...dar daca l-am pierdut pe drum si acum alergam in regasirea lui?oare nu suntem deprimati ori de cate ori ne gandim la momentele ce au fost fericite?....
oricum e f buna compunerea....bv si bine ai venit printre noi:)

afovidius spunea...

pai asta ziceam si eu. Trebuie sa incercam sa nu ajungem deprimati caci sunt alti care au probleme mai mari ca noi.

Ecaterina spunea...

E bine pentru prima compunere dar mai sunt si lucruri de indreptat.
Good work!

afovidius spunea...

fiecare are punctul lui de vedere...

Mariana spunea...

Imi place compunerea ta...si eu zic k ai atins toate punctele...sau aproape...Ma bucur d asemenea k ai avut timp sa scrii...si chiar e f buna pt prima compunere...Mi-a placut k te-ai gandit si la cei neajutoratzi...dar eu sunt d parere k totzi oamenii pot suferi d depresie nu neaparat doar cei saraci.Depresia nu alege oamenii in functzie d functzie,d gradul d inteligentza...etc..BV!!

Ecaterina spunea...

Fenomenal!!! O adevarata revelatie! Sa stii ca daca nu scriai tu nici n-as fi stiut ca "fiecare are punctul lui de vedere..."

afovidius spunea...

Ma bucur ca am reusit sa te surprind!!! Incearca sa ma surprinzi si tu acuma ;)

Iasmina spunea...

Mi-a placut ultima parte...cu pesimismul in zilele bune si optimismul in zilele proaste...dar ar fi trebuit sa precizezi k e o lama cu doua taisuri...poti sa ajungi sa traiesti intr-o lume ideala...sa nu mai te bucuri cum trebuie de lucrurile bune deaorece te vei gandi k trebuie sa vina si ceva rau...si sa nu mai cauti rezolvari la lucrurile rele pt k te vei gandi k trebuie sa urmeze si ceva bun...nu?...pesimismul si optimismul trebuie exploatate cu masura deaorece te pot face sa nu mai traiesti cu toata fiinta ta...

Ecaterina spunea...

Ma dezamagesti... :(

afovidius spunea...

"In viata nu se poate avea, totdeauna ce se vrea......"
afovidiu ;)