marți, iunie 05, 2007

Oameni si Natura

Multi sustin ca e foarte usor sa descri natura caci e un cuvant ce-l auzi in fiecare zi pe buzele multor persoane dar in realitate lucrurile nu stau asa cum par. Natura…natura…un cuvant foarte raspandit de multe ori asociat „casei noastre”. Se presupune ca ar trebui sa o cunoastem bine insa nu e asa deoarece multitudinea lucrurilor ce o compun o transforma in ceva de neajuns mintii omenesti.
Totul pare perfect la sufrafata dar ceea ce ma doare cel mai mult e ca sub toata verdeata, frumusetea, despre care scriem de cand aveam 6 ani, si tot ceea ce noi sustinem sta adevarul, un lucru pe care orice om incearca, dand o mana de ajutor, sa-l astupe cu speranta ca nu va mai iesi niciodata la suprafata. Dar din pacate, pentru noi, iacata ca de ceea ce nu vrei de aia nu scapi. Cand eram mai mic descriam parfumul florilor, verdele copacilor, frumusetea plantelor, insa acum mergand pe strada dupa parfumul florilor dai de un cos de gunoi, verdele copacilor unde e avand in vedere ca nu se mai vad nici copaci in ziua de azi, frumusetea plantelor ….la ce foloseste…e mult mai usor sa pui un poster pe perete decat sa cresti o planta…nu??? Cel putin posteru nu trebe sa-l uzi. Nu sunt lucruri de ras, avand in vedere ca la inceputul compuneri am considerat natura casa mea. Nu stiu cati iubesc sa traiasca intr-o casa in care in care absenta „curateniei” o transforma intr-o cocina de porci, noi fiind porcii.
In general se spune ca noi, animalele…eu nu ma simt jignit caci nu-s facut din aur, si lumea vegetala ar trebui sa ne completam caci unul fara de celalalt nu putem supravietui. In schimb noi ce facem… taiem mii de metri patrati de padure in fiecare zi. Sincer asta nu prea mi se pare „nu putem trai unul fara celalalt”…nu stiu voi…poate aveti o parere diversa. Chestia ce ma darama cel mai mult e ca noi avem curaju sa plangem milioanele de morti din al doilea razboi mondial...acuma sincer bombele stiau ca noi avem viata??? Tare mi-as dori sa vad ce mi-ar raspunde un copac daca-r putea. Sa nu uitam totusi ca in al doilea razboi mondial cei ce au lansat bombele suntem noi, in schimb in zilele noastre nu sunt copaci cei ce ne-au pus pe noi sa-i taiem ci suntem tot noi, oameni, ce decidem fara a fi influentati de nimeni. Poata ca in Biblie e scris ca Dumnezeu l-a facut pe om fiinta superioara, dar e scris ca Dumnezeu a facut si celelalte lucruri. Acum ma intreb eu…oare Dumnezeu nea creat ca sa dominam, sa cucerim, sa distrugem sau sa traim in pace cu celelalte creaturi. Stiu ca poate noi suntem fiintele inteligente dar sincer acum… daca asta este ceea ce numim inteligenta as prefera sa fiu un copac, o planta….
Acum doua zile mi-a picat si ultima castana in cap. Putin ce ameninta ca bombardeaza Europa. Cu ce motiv???....cine stie…l-o fi visat pe Bush ca ii fura bucata de tort. Cat despre Bush il putem considera exemplul perfect al omului modern, cautand pe net ve-ti gasi o gramada de poze cu el transformat in maimuta. E unicul presedinte al unei tari puternic industrializata ce nu a semnat acordul pentru reducerea gazelor toxice in atmosfera. In schimb daca ne gandim bine la ce foloseste atata timp cat industria Americi merge bine??? Pai da…ca eu cand ies afara in loc sa miros o floare iau o gura buna de deseuri toxice ce lui ne trimite in fiecare minut. Adevarul e ca in ultimul timp toti incearca sa ia o bucatica din peretele casei noastre comune chemata natura (de parca n-am avea loc toti impreuna). Pacat ca nu se gandesc inainte ca ceea ce se cheama casa are multi pereti si nu cum considera ei ca se pot apara de ploaie sub un cm de zid ce reusesc sa fure.
Situatia naturi in ziua de azi ma preocupa pentru ca o consider casa mea si deci mi-as dori foarte mult sa fie un pic de ordine, curatenie si mai ales pace. Cand auzim cuvantul vierme ne gandim imediat la o creatura scarboasa, dar va intreb eu acum: „Cu ce suntem noi mai buni???” Si noi ca si viemi ne nastem, distrugem tot ce intalnim in calea noastra pentru a supravietui, ne reproducem si murim in mizerie ca si cum n-am fi existat. Pot sa zic ca nu ne oprim aici…spre deosebire de viemi noi, oamenii, ne „mancam” intre noi.
Sper ca cineva sa inteleaga ceea ce am scris mai sus pentru ca este exact ceea ce se creeaza in mintea si sufletul meu uitandu-ma in jur la „natura”.
„IN SFARSIT POT SA ZIC CA SUNT MANDRU DE SPECIA MEA” sper sa nu fi jignit pe cineva. Daca va simtiti jigniti imi cer scuze dar sunt fericit ca macar a-ti citit.
PS: Sunt impotriva globalizari, impotriva distrugeri mediului, impotriva lu Bush si Putin…lista poate continua….
(afovidiu)

4 comentarii:

Mariana spunea...

Bv... mie imi place ff mult.. desi ai fost putzin km dur.. sunt convinsa k meritam totzi oamenii... Ai dreptate.. suntem mai rau k animalele.. Si ink o chestie... poate in Italia in loc d flori u vezi cosuri de gunoi.. dar aici in Romania oamenii nu au nici makr bunul simtz sa arunce gunoaiele in cosuri.. deci c sa mai zic...traim k in jungla...
Nu stiu cum pot exista oameni k ei... e pakt... D-zeu din iubire a creat tot... natura, omul.. iar noi vrem sa distrugem tot...
Intr-un fel e amuzanta comp ta.. si dragutza si partea cu istoria... asta e.. lumea e condusa d oameni rai kre nu s gandesc dekt la propria persoana...
Ink o data bv ;)

Ecaterina spunea...

Statele Unite sunt cel mai mare poluant al Planetei, industrie, masinile cele mai poluante...
In timpul voluntariatului pe care l-am facut in studentie am invatat ca trebuie sa actionez bine, degeaba vorbesc bine, meditez si contemplu. Fara actiune, implicare toate acestea nu au valoare.
La Iasi au fost mai multe actiuni in care s-a mers in locurile de picnic, prin padure si in preajma lacurilor pentru a strange gunoaiele. Impresionant cat de multe se pot strange si cat de inconstienti pot fi oamenii.
In oras, in general, e curatel, Primaria isi face treaba :)
Solutia e IMPLICAREA!

Dragos spunea...

Salut! Ceva ma deranjeaza la textul tau,nu ideile mai degraba implicarea ta excesiva in text. Priveste obiectiv pentru a da o imagine de ansamblu a ceea ce se intampla.Cat despre exemplul cu Bush?(hei!sunt atatia oameni "bolnavi" care si-au batut joc de infatisarea lui).
Poate ca el este doar o marioneta pe scena altor oameni care il folosesc.
Cred ca trebuia subliniat mai mult efectul poluarii. Numai bine!

Unknown spunea...

Este cel mai tare referat din viata mia pe care lam citit si credema ai complet dreptate in privinta oamenilor si ceia ca ai spus adevarul nu trebuie sa ceri de la cineva iertare.