miercuri, iunie 06, 2007

An Inconvenient Truth

...este un film documentar care prezinta date si inregistrari stiintifice ale diferisilor itemi privind mediului inconjurator, cum raspunde natura la incalzirea globala. Un film cutremurator! Prin urmare nu ma mai mir de ce se intalmpla toate aceste lucruri: seceta, furtuni, catastrofe, taifun...
Filmul este prezentat de Al Gore, contra-candidatul lui Bush.

Toate aceste lucruri negative se intampla din cauza noastra si ar trebui sa fim atenti la gestionarea resurselor din mediul inconjurator. Poluantul principal il constituie industria. NU putem pune in balanta Industria si Planeta pentru ca daca nu mai avem Planeta sigur nu o sa mai mearga nici Industria si nu se vor mai face atatia bani. Alegerea trebuie sa fie implicita si sigura. Planeta e cea care conteaza cu adevarat!

Efectele incalzirii globale pot fi din cele mai neplacute si, pentru mine, cel mai dureros si greu de indurat e lipsa apei.
Cat e de frumos imediat dupa ploaie, se simte cum respira si se bucura pamantul... Ce frumos e dimineata devreme cand e inca racoare si poti simti mirosul imbatator al florilor de tei (la Iasi a inflorit teiul :P ) Si aerul e mai curat si mai proaspat.

Ce putem noi face? Sa mergem pe jos, cu bicicleta sau cu mijloace de transport in comun (emisiile de CO2 fiind periculoase). Sa cerem energie ecologica sau sa o eficientizam pe aceasta pe care o primim, sa nu facem risipa de apa, sa reciclam si evident, sa nu lasam gunoaiele in natura, sa ne implicam in asociatii ce au ca scop protejarea mediului. Cu siguranta ei ne pot spune si indruma in acest sens.

Sa luptam pentru o Planeta curata, pentru o mostenire valoroasa pe care s-o lasam celor de dupa noi,
Ecaterina

6 comentarii:

Dragos spunea...

Ar fii foarte bine sa apara cat mai des astfel de filme.
Cand la televizor se prezinta un astfel de material omul are imediat tendinta sa schimbe canalul.
Gandeste-te de ce te doare capul?

Oana spunea...

filmul e cutremurator......eu l-am vazut la un centru de voluntariat p kre-l frekventez.....dar la evaluarea de dupa film ne-am dat seama k e imposibil k noi....acei oameni putini kre visam la o planeta curata sa putem schimba totul....dar macar incercam:)...

afovidius spunea...

Tot ce ai scris e adevarat... dar sti... e usor sa spui si mai greu sa faci. Nu ma refer la tine ci in general. Nu e primaria sau guvernu ce trebe sa-si faca treaba ci suntem noi, oameni. Toti il acusam pe Bush, dar oare n-am intrebat vreodata cu ce contribuim noi la salvarea planetei (si eu il acuz caci cu ajutorul lui ar fi fost mult mai usor). Din pacate distrugerea e un element fundamental al omului si e foarte greu sa lupti impotriva lui. Eu sper ca populatia pamantului sa nu mai caute in continuare un vinovat pt situatia critica in care ne gasim ci sa actioneze ei daca vor sa demontreze ca sunt mai buni. FACEM TOTUL PT O "CASA" MAI CURATA!!! Bravo pt compunere! (afovidiu)

Mariana spunea...

Din pacate eu nu am vazut acest film..:( .. dar voi avea ocazia sa-l vizionez in vakntza :D ..
Imi place compunerea ta... sunt de acord cu tot ce ai scris...
Ar fi sanatos.. si frumos.. daca noi oamenii am incerca sa ne implicam mai mult :).

Ecaterina spunea...

Odata, demult, pe vremea cand presedinte era Ceausescu si aveau parintii mei masina si placute de inmatriculare erau numere... se circula o duminica masinile cu nr par, o duminica masinile cu nr impar. Nu stiu care era motivul atunci dar cred ca era si ceva pt pastrarea curateniei si a mediului.

"Toti il acuzam pe Bush"... partial adevarat, Bush nu e nici el stapan peste stapani. Politica americana insa e deficitara.
Si nu e greu si nici imposibil sa facem ceva pt Planeta! Cum spunea si Mariana (si chiar vreau s-o felicit!!) putem tine ambalajul inghetatei in buzunar pana gasim un cos amenajat, putem sa strangem resturile picnicului sau sa reciclam. SI vorbesc din cazuri concrete. La Iasi se recicleaza peturile si hartiile si exista container pt plastic si unul pt hartie. DA, s-a implicat primaria, DA nu este suficient ca autoritatile sa creeze spatii de reciclare, trebuie si noi sa fim constienti si sa punem la peturi peturi si la hartie hartie si nu la resturi menajere!
Raman la parerea mea ca solutia e IMPLICAREA!!! Cu adevarat America ar trebui sa actioneze in aceasta directie dar uitandu-ma in gradina mea, in Romania, ma gandesc AICI vreau sa fac curat si nu ma intereseaza ca vecinul meu. Imi dau seama de puterile mele si actionez in consecinta.

Mariana spunea...

Citind commentul tau... mi-am amintit de vacantza trecuta de vara...atunci cand am fost la Secu.. si am facut baie imbracate ;))... si multe poze.. :D .. C fain a fost!
Te asteptam si anul acesta.. ;) !