miercuri, iunie 06, 2007

Natura-parte din sufletul meu

Cum as putea sa nu o iubesc..?Cand.. eu… ma simt ca un copilas de 3 ani care primeste o jucarie.. atunci cand ma aflu intr-o padure inverzita.Poate ca.. nu stiu sa-mi exprim dragostea prin cuvinte.. pentru ca nu sunt obisnuita…
Vantul care adie usor, frunzele verzi ale copacilor inalti,mireasma florilor multicolorate,freamatul unei ape curgatoare… si as putea sa continui.. toate acestea imi ofera liniste in suflet.. pace…chiar si acea fericire greu de gasit.
Nu pot sa inteleg oamenii care distrug padurile, polueaza apele, mediul inconjurator… Nu ne dam seama ca ne distrugem??!!!
Sunt exagerata pentru ca nu arunc o hartie pe jos si o tin in buzunar pana gasesc un cos de gunoi?
As vrea sa povestesc putin si despre judetul in care m-am nascut…Caras-Severin, un tinut binecuvantat de Dumnezeu.
Desi Resita…este un oras mic,poate nesemnificativ eu sunt mandra de el… deoarece este inconjurat pretutindeni de natura.. paduri,ape…si mai ales este situat la poalele Muntiilor Semenic :D.
In spatiul forestier al judetului Caras-Severin sunt delimitate 3 parcuri nationale:
1. Semenic-Cheile Carasului care se intinde pe 6 ocoale silvice, prezinta singura padure virgina de fagete seculare de la Izvoarele Nerei care exista in Europa si rezervatii speologice:pestera Comarnic,Popovat,Buhui…etc.. care sunt unicate pentru endocarstul Romaniei.De asemenea in Muntii Semenic intalnim si lacurile Trei Ape,Valiug, Breazova si Secu care au o mare atractivitate turistica datorita peisajului pitoresc oferit.
2.Domogled-Valea Cernei,al doilea ca marime in tara si unicul care inglobeaza un intreg bazin hidrografic…Valea Cernei este o adanca despicatura in masivitatea Carpatiilor Meridionali care strabate 3 judete:Gorj,Mehedinti si Caras-Severin.Pesteri termale de la Baile Herculane unice in Romania,Closani,Cioaca..etc
3.Beusnita-Cheile Nerei ce desparte Muntii Aninei de Locvei.As vrea sa amintesc de Lacul Ochiului Bei,Lacul Dracului,Izbucul Izvorul Iordanului… fiecare avand o legenda in spate.
De exemplu legenda Lacului Ochiului Beiului spune ca exista un turc pe nume Bei care a fost la vanatoare pe meleagurile Cheii Nerei si a intalnit o fata frumoasa care isi pazea oile.Acestia s-au indragostit,dar tatal lui Bei auzid de aceasta relatie a hotarat sa-I desparta,deoarece fata era de alta credinta.Ea a fost omorata,iar Beiul afland-o injunghiata a varsat multe lacrimi dupa care s-a sinucis.Din lacrimile varsate s-a format “Ochiul Beiului”.
Iata… toate acestea sunt creatia lui Dumnezeu…arta Lui… pe care noi oamenii nu avem voie sa o distrugem…trebuie sa o protejam.Si un copacel mic daca il plantam putem ajuta la regenerarea padurilor.. aceasta fiind obligatia fiecarei generatii…
P.S:Probabil ca v-a plictisit atata geografie.. dar nu se stie niciodata cand…cei care nu au vizitat Caras Severinul…sau nu in totalitate.. veti avea ocazia sa vizitati aceste tezaure ale naturii.

3 comentarii:

Ecaterina spunea...

Foarte frumos!!! Asa mi-ai facut un dor de excursie, de aer curat, de picnic, de scaldat in Cerna si in Nera, de ascultat legende despre locuri, nume, intamplari...
E bine venita desrierea ta, imi place mult de tot. Ai venit asa cu un aer proaspat si racoros de padure... eu eram la reciclat :D

Oana spunea...

ti-am mai spus eu k asa o sa fie......uite....la ecaterina...asa e....i-ai redat dorul de locurile respective....:)...imi place.....

Anonim spunea...

Buna ziua

Nu ma cunosti! Ma numesc Emilian Turturean si traiesc de f mult timp in Franta, undeva pe Valea Loarei acolo unde sunt toate castelele descrise de Alexandre Dumas. Am citit pe pagina voastra ce ai scris despre frumusetile naturii din regiunea ta

Nu vreau sa incep a scrie biografia, pe scurt am fost coordinatorul organizatiei Salvati satele românesti (ceea ce m-a costat ca din 1986 am fost declarat tardator de patrie si interzis de intrat in tara)

In prezent lucrez la un site al unei asociatiei franceze dintr-o localitaté (Combrée) infratita cu localitatea Sopotul Nou.

trebuie sa-ti marturisesc ca m-am inspirat din articolul tau pentru legenda beiului.Imi place nespus de mult stilul tau literar si in cazul ca ai timp suficient as vrea sa colaboram. Eu nu cunosc asa de bine regiunea, intentionam sa vin in decembrie, dar padurea este uscata, in orice caz la vara in mod sigur.M-ar interesa in primul rând fotografiile. Bineinteles ca voi respecta sursa, si voi pune autorul. Am uitat sa-ti precizez ca sunt casatorit si am o fetitza de 14 ani Emilie.

In cazul ca cunosti limba franceza iti pot da adresa site ului, versiunea româneasca e mai in...urma, deocamdata exista doar ca plan general.

dar mai intâi astept raspunsul tau

Ne vom tutui e mai simplu

Pentru inceput: ma autorizezi sa public pe siteul francez (si românesc cand l-oi face) destainuirea ta sufleteasca despre natura? (Natura-parte din sufletul meu )

Astept raspuns

Emilian

PS M-am inscris doar ca sa pot scrie, dar n-o sa va deranjez
adresa mea de email este et_emilian@yahoo.fr