luni, iulie 02, 2007

dilema...

Complex de inferioritate = sentiment de neîncredere în forţele proprii, care se formează de obicei în copilărie, uneori în legătură cu o deficienţă fizică sau psihică.
Complexele…
…cu totii le avem. Cu totii avem macar unul, dar rar unul. Cand avem unul .. mai apare unul si tot asa. E normal ca fiecare din noi sa aiba complexe , dar nu e atat de normal sa fim frustrati din cauza lor , pentru ca asta inseamna sa ne lasam dominati de complexe . Cine nu are complexe , are o parere prea buna despre el/ea si in cele din urma se va ajunge la o frustrare , aceea de a incerca sa faca totul bine .
Fiecare dintre noi e dominat de complexe...si eu am ca tot ceilalti dealtfel(dar nu e timpul acum sa vb despre complexele mele). Venind vorba, imi pun eu inrebarea...a fi complexat e un pacat,sau o smerenie?
Am incercat sa intorc pe ambele parti dilema care ma mistuie.Daca spre exemplu esti complexat de inaltimea ta,tu,ca persoana te consideri inferioara celorlalti....si asta se poate numi smerenie,dar pe alta parte a fi complexat inseamna a fi nemultumit de felul in care te-a daruit Dumnezeu...si asta e un pacat.
Asadar e bine sau rau sa fi complexat ?
La inceput mi s-a parut asa de usor sa vorbesc despre complexe dar de cand s-a nascut intrebarea asta in mintea mea nu pot face nici o afirmatie fara sa intervina....Sper sa putem dezbate impreuna poroblema asta (a mea)
Cu incertitudine...a voastra indecisa Oana

Un comentariu:

Ecaterina spunea...

E rau sa fii complexat...
Smerenia e cand te simti inferior in raport cu Dumnezeu, cand vezi in celalalt lucrarea Duhului Sfant...nu cand ii invidiezi de fapt inaltimea.

Trebuie sa multumim lui Dumnezeu pentru cum ne-a creat (mai bine nici ca se putea) dar exista complexe de natura sufleteasca la care trebuie lucrat. In momentul in care te compari cu un alt om iti aduce cel mai ades frustrare si nu smerenie...